tisdag 1 juli 2008

Cup och kusiner

Hej. Jag har varit på fotbollscup i fem dagar. Det var örebrocupen.
Vi var så jävla bra och kom 2:a i b-slutspel. Asså vi förlorade på straffar. Vi var mkt bättre än Älta! Vi spelade sammanlagt nio matcher. Jag gjorde tre mål. Nu ska jag beskriva dom. Första målet jag gjorde var mot Eker Örebro. Jag var top som vanligt.
Elin som var mittmitt passade en jättebra passning till mig. jag var felvänd, men jag hade mkt tid på mig så jag stannade bollen vände mig om och sköt mål.
Det andra målet var i våran kvartsfinal. Nu måste jag berätta vad som hände innan straffläggningen. Det var tio sekunder kvar och vi låg under med 1-0. En av våra spelare blev fälld jättenära deras straffområde. Det blev våran frispark. Som top ställde jag mig in på mål. En av våra backar, Emma skulle lägga frisparken.
Domarn blåste och Emma tog sats och sköt. Hon sköt en jättebra boll som gick in i högra krysset. Jag blev så glad att jag skrek och sprang fram till Emma och kramde henne.
Sen blev det straffar. Höll på jättelänge. Det blev sudden death. Innan sudden deathen var det bara fyra spelare kvar. Två stycken hann lägga sina straffar. Sen var det bara jag och Frida kvar. Jag brukade få lägga straffar förut men jag sköt alltid över.
Det var min tur att lägga. Jag la bollen på straffpunkten och tog sats. Det skulle bli den avgörande straffen. Jag skulle bara satsa på pressition. Domaren blåste och jag sprang fram till bollen och sköt en låg boll vid högra stolproten. Det blev mål! Alla sprang fram till mig och kramde mig. Vi vann matchen på straffar. Mitt sista mål var i semifinalen. Jag hade suttit på bänken hela första halvlek för att jag hade lågt blodsocker. Sen i andra halvlek var jag jätte taggad och fick äntligen gå in. Jag fick gå in på mittmitt Jossan som var top var konstigt nog på vänsterkanten. Jag fick en jättebra pass av Jossan tatchade(skiter i hur det stavas)bollen en gång sprang förbi deras back. Målisen gick ut och jag placarerade bollen i högra hörnet. Jag blev så himla glad att jag sprang runt och kramade alla på planen och skrek JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
Det var så himla kul att göra mål. När örebrocupen var lut åkte ag hem till iSaac oh sov där en natt.

Inga kommentarer: