söndag 2 december 2007

Första advent

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt och alla människor glädjas att fira få advent.
Idag är det första advent.Det betyder att det bara är tre veckor och en dag kvar till julafton och det betyder att det bara är tjugotvå dagar kvar och det betyder att det bara är 528 timmar kvar och det betyder att det bara är trettioentusensexhundraåttio minuter kvar till och det betyder att det bara är....1900800 sekunder kvar till julafton och det betyder att det bara är 3.61304064E#14 hundradelar kvar till julafton.
Pju,det där var jobbit att räkna ut.Tur att jag har "Dashboard" på min data.(Jag vet att det stavas dator!)
Jag längar tre dagar framåt.
Oj,jag menar tre VECKOR framåt.
För då är det den 23/12.
Alltså dagen innan julafton och fjärde advent.
Jag ÄLSKAR dagen innan julafton.Jag älskar att längta!
Det här är mina regler för dagen innan julafton:På dagen är du helt som vanligt och låtsas att det inte är dagen innan julafton.Sen på kvällen så sätter du dig framför brasan kollar på tv,vänder blicken mot granen,springer för att kolla på snön utomhus.Lägg dig klockan 22.00 och läs tills du sommnar.När du vaknar nästa dag så hoppa i sängen.Jag komer att skriva igen andra advent.Bye.

Inga kommentarer: